סקירת לקוח
הלקוח שלנו הוא אחד המותגי האופנה המתמחה בביגוד עכשווי באיקומרס. הם פנו אלינו עם אתגר: להגדיל תנועה באיכות גבוהה יותר לאתר שלהם. בנוסף הם ביקשו לשפר את אחוזי ההמרה ולהגדיל את כמות המכירות, הכל במסגרת התקציב הקיים שלהם פחות או יותר.
יעדים שהצבנו לעצמנו
היעדים שהצבנו לעצמנו הם קודם כל:
- לייצב את התנועה לאתר מגוגל ADS לצורך הצבת יעדים עסקיים של החברה
- הגדלת תנועה איכותית לאתר באזור של 25%-10% בחודש
- לשפר את אחוזי ההמרה ב-15%-10% לפחות בשלב הראשון
- להגביר את היקף המכירות
- הגדלת החזר על הוצאות פרסום (ROAS) לרמה המקסימלית האפשרית
אסטרטגיה שנקטנו להגיע ליעדים הנ"ל
שלב האודיט וניתוח נתונים – כמו עם כל לקוח שלנו, אנחנו התחלנו עם שלב האודיט וניתוח נתונים מעמיק ויסודי של הקמפיינים הקיימים של הלקוח בפלטפורמת גוגל אדס. אנחנו רוצים לזהות חוזקות, חולשות ונקודות לשיפור החשבון. שלב זה הינו שלב קריטי על מנת שנוכל להבין מה דרוש לנו על מנת לבנות אסטרטגיה נכונה ובריאה לטובת היעדים שהצבנו לעצמנו.
שלב הארגון מחדש של החשבון – שלב הארגון מחדש של מבנה החשבון והקמפיינים נעשה בקפידה ובזהירות. את זה עשינו על מנת להתמקד במוצרים לעומק, במילות מפתח, בקבוצות מודעות ובמודעות עצמן בעלות ביצועים גבוהים. כל זה נעשה תוך כדי התאמה חכמה וזהירה של אותם המאפיינים ביחד עם כוונת החיפוש (ה- intent) של קהל היעד הרלוונטי ביותר.
אופטימיזציה של קהל יעד / טירגוט – על מנת להגיע לקהל יעד הרלוונטי ביותר, בנוסף לכל הדברים הבסיסיים שעשינו, ביצענו הטמעה של רשימת הרוכשים העבר של הלקוח והגדלנו את אפשרויות המיקוד המתקדמות. כך הצלחנו להגיע לקהל הרבה יותר ממוקד שכבר יש לו כוונת קניה ועניין בתחום הזה. כמו כן, התמקדנו גם בשילוב של מיקוד דמוגרפי ומיקוד מבוסס עניין על פי נתוני העבר ביחד עם דאטה שהיתה ללקוח.
בצורה זו הבטחנו ללקוח להגיע ללקוחות פוטנציאליים בצורה יעילה יותר ועם ערך הרבה יותר גבוה לעסק בתמורה להשקעה בגוגל אדס.
שיפורים בקריאייטיב של המודעות – עשינו שיפורים בקריאייטיב של המודעות למוצרים בגוגל מרצ'נט סנטר. עשינו ניתוח מעמיק ונתנו רעיונות לפיתוח קריאייטיבים מושכים חדשים. קריאייטיבים שמסבירים פנים בצורה הרבה יותר משכנעת של המותג שפונים לקהל היעד רלוונטי יותר.
אופטימיזציה של דפי נחיתה – עשינו שיתוף פעולה עם צוות האתר של הלקוח על מנת לבצע אופטימיזציה של דפי נחיתה לחוויית משתמש טובה יותר לטובת אחוזי המרה גבוהים יותר.
ניתוח דאטה ואופטימיזציה – השתמשנו בתובנות מבוססי דאטה על מנת לנטר באופן שוטף את הביצועי הקמפיינים ולבצע את ההתאמות הנדרשות בזמן אמת ברמה יומית לשיפור הביצועים.
תוצאות
איכות תנועה – לא רק שעמדנו ביעדים, אלא אפילו עברנו אותם עם עלייה של 31% בתנועה בחודש-חודשיים הראשונים. ביחד עם עלייה בתנועה לאתר גם הטארפיק עצמו היה באיכות יותר גבוה. כמו כן, בעזרת אותו הטראפיק האיכותי החנות האינטרנטית קיבלה מבקרים עם סיכוי יותר גדול שיבצעו בסוף המרה / קניה של מוצר.
יציבות תנועה – תנועה לאתר התייצבה כאשר הבטחנו זרימה קבועה של הטראפיק האיכותי ושמירה על מספר מבקרים עקבי מיד יום.
אחוזי המרה – הצלחנו לשפר את אחוזי ההמרה ב- כבר 27% ב- 8 שבועות הראשונים משמע פחות קליקים נדרשו על מנת להפוך קליק למכירה.
עליית מכירות – ראינו עלייה משמעותית במכירות, שתרמה ישירות לצמיחת ההכנסות של הלקוח.
שיפור בהחזר על הוצאות הפרסום (ROAS) – כתוצאה מהגדלת התנועה האיכותית לאתר, שיפור אחוזי המרה, הורדה בעלות למכירה CPA.. כך הגדלנו את ההחזר על הוצאות פרסום (ROAS), שהעניק ערך רב יותר עבור כל יורו בתקציב שהוצא ב-Google Ads.
התוצאה
לאחר 90 ימים, בהשוואה ל-90 הימים הקודמים, התוצאות היו:
- מכירות: גדלו ב-135% / משהו כמו פי 2.3+
- כמות העסקאות: גדלה ב-123% / משהו כמו פי פי 2.23+
- שיעור ההמרה: קפץ ב-27%
- כמות ההקלקות: עליה של ב-31% במספר עממוצע של הקליקים. כמו כן עשינו ניתוח מעמיק והורדנו את הקליקים הלא איכותיים ושילמנו הרבה פחות על המדיה. שילמנו רק עבור הקליקים הטובים והאיכותיים. ולכן, ראינו עליה משמעותית במספר המכירות וכמות העסקאות הסופי.
- עלות לקליק: עלתה ב-21% – בגלל שהלכנו על ביטויים הרבה יותר איכותיים ובכל מקרה לא עלינו ממש פי 2-3 בעלות לקליק – שזה הישג גדול מאוד למחקר הביטויים ואסטרטגיה שלקחנו.
- הוצאה על פרסום: ירדה ב-14% – כתוצאה של פוקוס על איכות הטראפיק
- החזר על השקעה בפרסום: גדל ב-115% / משהו כמו פי 2.15+
תקופת הפעילות שלנו על ציר הזמן
חודש 1: לאחר האודיט הראשוני, ארגון מחדש של חשבון גוגל אדס והקמפיינים ויישום אסטרטגיות חדשות, כבר הופיעו סימנים מוקדמים של שיפור בנתוני חשבון הלקוח.
חודש 2: ראינו שיפור ביצועים יותר משמעותיים עם עלייה ניכרת באיכות התנועה, שיפור באחוזי ההמרה והמכירות.
חודש 3: המשך אופטימיזציה שוטפת שהובילה לתוצאות משמעותיות, שחיזקה את הצלחת חשבון גוגל אדס של לקוח זה והשגת היעדים.
סיכום
באמצעות ניהול אסטרטגי ואופטימיזציה של חשבון גוגל אדס והקמפיינים, שיפרנו בהצלחה רבה את ביצועי Google Ads של הלקוח. כמוכן, הבאנו שיפורים משמעותיים במדדים המרכזיים.
תיאור מקרה / קייס סטאדי זה ממחיש את המומחיות שלנו בשיווק דיגיטלי בכלל ובאיקומרס בפרט ואת המחויבות שלנו להשגת יעדי הלקוח.
ביקורות מהלקוח (אמיתיות ואותנטיות בלבד!)